Friday, April 19, 2013

SKIN CARE ROUTINE WITH ST IVES

TGIF!:) Today, I wanted to share with you the latest 3 products I got for my skin. They are All Natural and Not Tested on Animals which is always important for me. I am loving these products!!! Let's start with St. Ives Apricot Scrub. I'm using this product once a week. It not only cleans out my pores, it leaves my skin extremely soft!  
This product exfoliates my skin without leaving it dry like others have. It is a wonderful and inexpensive way to keep elbows and knees smooth. I  also use it regularly on my hands to keep them soft and to prevent dryness and aging plus it smells so good, just a nice fresh scent. I'm not going to say this is like the best product ever, but it's at least equally as good as the more expensive exfoliants I've used, in my experiences anyway. :-)
I also purchased the St. Ives Clay Mask. When I used it, I immediately saw smoother skin, a better complexion, and less drying. I also do this mask once a week. Perfect mask to do at the end of the day to pamper yourself. I use a warm washcloth to remove the product. You can get some really cool organic inexpensive washcloths from my baby and mommy boutique.  www.petitjoujou.ca I use them on myself and on my baby all the time. They are organic and super soft. Perfect for sensitive skin. It's a super cute gift idea for mother's day!:)
For orders outside Canada please contact me by email for a quote and for shipping costs. 

Now, last but not least, the timeless skin Collagen Elastin Facial Moisturizer by St. Ives. What a great product, I mean I have tried so many facial moisturizers from Chanel, Clinique, Yves Rocher, Dior... you name it but this one I was really impressed specially that it is so affordable. I really love how it feels when I apply it. It's awesome if you have dry skin, it's super soft , smells good without being perfumy. Apparently, it was on the Dr.Oz show where he does recommend this product. Don't you love Dr. Oz??? I mean he's show is just awesome!!!  

Have you ever tried St. Ives products? If yes, what is your opinion? Do you have any favorite skin products? Would love to hear from you.
Have a great weekend everyone!!!
***The reviews and opinions on this blog are my own honest opinions. I was not required to write a positive review. I was also not compensated in any way to right this review. ***

Claudia P.

25 comments:

  1. Fiquei bastante interessada nessas toalhetas de algodão orgânico, tenho de pesquisar se existe em portugal. Se não houver sempre posso te contactar ;) Óptimas dicas* Beijinhos*

    http://garotaembonecada.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Rita, tambem adoro estes paninhos para a cara, sao fantatsicos uso na minha bebe e em mim. Sao super soft!!!:) E uma marca Canadiana, ja tive o prazer de conhecer a dona, gostei tanto dos productos dela que tenho ja alguns na minha mini lojinha online. Esta marca ainda nao foi para a Europa mas quem sabe um dia talvez... Os precos na minha lojinha sao em $ canadianos por isso os clientes que pagam em euros fica muito menos. :)
      Alguma duvida so dizer.
      beijinhos e obrigada pela tua visita aqui no meu cantinho.

      Delete
  2. Adorei as dicas e esses paninhos ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Barbara, sou completamente viciada neles, sao super soft, organicos. adoro, uso na minha bebe e em mim.:)

      Delete
  3. *-*obriaga flor
    vc encontrar aqui neste site http://www.rustikadesign.com.br/
    pinkbjs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada pela dica, ja estive a ver o site. fantastico!!! :)
      O teu blog e lindo!!! Continua o excelente trabalho!
      Bom domingo e jokas de Toronto

      Delete
  4. Hi Claudia! Alright? Only I doubted whether you are Brazilian or there in Canada! rs
    I know your blog and already seguondo it! All very well written and done here, congratulations!

    I invite you to know my Blog!
    Kisses and beautiful Sunday!

    http://thaiscavalcantemodaebeleza.blogspot.com.br/

    TIP Note: Disable the letters' access comments, bemmmm gets better! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai estive a ver seu blog e adorei!!! Muito obrigada pela visita. Tambem ja sigo o seu blog. Olha eu tambem comentei no teu... nao percibi bem a dica aqui que deixas te pudias me explicar por favor agradecia imenso. Sou nova nisto so ando aqui ha alguns mesinhos. hehehe por isso adoro quando me dao dicas pois ainda estou a aprender este mundo de blog. Estou a adorar!!!
      Fantastico conhecer blogger tao queridas e cheias de ideas...
      Bom domingo, falamos em breve

      Delete
  5. Uma das coisas pelas quais gostava de visitar os EUA ou Canadá é pela diversidade desse tipo de produtos que por aqui não há :( E é também uma das razões pelas quais adoro o teu blgo, tenho acesso a uma realidade diferente da minha relatada por alguem do mesmo pais que eu =)

    Beijinho*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Pretty ainda bem que gostas pois eu ADORO o teu blog!!! Engracado eu quando vou de ferias a Portugal venho sempre com uma malinha cheia de coisinhas boas dai que aqui nao ha. :)
      Eu ja estou no Canada desde pequenita mas sempre que posso estou sempre ai tambem pois adoro o nosso pais. :)
      obrigada pela tua visita adoro ver te aqui. Olha quem sabe um dia em breve nao visites o Canada e EUA? :) Eu em principio no final do verao vou fazer uma nova visitinha a New York pois ja algum tempo que nao la ponho os pes e ja tenho imensas saudades. Depois claro partilho aqui tudo. :)
      Tambem adoro viajar!!!
      Jokas e bom domingo

      Delete
  6. i swear by st ives body scrub, its amazing!

    carol
    http://fashion-bells.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  7. Hi Claudia!
    Thanks for giving back! Glad also when girls of other countries find my simple blog, I have 3 years and still want to work more and more with it!
    I want to know Portugal and Canada (maybe one day! Rs)

    Well, the "verification letters" is nothing more than something a bit annoying that happens when people are going to comment on the blog's dai appear checks with numbers and letters (the bloggers fail to comment on many blog's because of that) and I live giving this tip: WHAT TURN ON SETTINGS is super simple! Try there!

    Thanks again and I'll always be here!
    Great start to the week!

    http://thaiscavalcantemodaebeleza.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are very welcome!!! You have a lovely blog. Se quizeres pudemos falar em portugues, sou portuguesa mas vivo no Canada desde miuda. :)
      Olha muitooooo obrigada mesmo pela dica, nao sabia que tinha essa cena nos meus comentarios. Agradeco imenso!!! Es uma querida!

      Delete
  8. Love your scrab!
    Thank you for sweet commennts!
    http://afinaskaterblogspotcom.blogspot.ru/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are very welcome!!! :) Yupe, that scrub is pretty good!:)

      Delete
  9. Nunca experimentei nenhum destes produtos!! Mas agora apetece-me! :)

    Style by Three Blog
    Facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoro estes productos, sao naturais, nao sao testados em animais e o preco e muito accessivel o que e fantastico. tem um cheirinho maravilhoso freco sem ser perfume, muito natural. :) Nao se esquecam de visitar a minha lojinha. Optimas ideas para prendinhas para bebes e maes sempre muito em conta.:)
      Jokas as 3

      Delete
  10. Thank you for your comment on my blog !

    Kisses
    Sofia.
    http://ilovefashion-s.blogspot.be/

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are very welcome Sofia.:) Pudemos falar em portugues se preferires tambem sou portuguesa mas vivo no Canada desde miuda. :)

      Delete
  11. That health care brand is very good! I've tried it before and really like it!

    Brunette Letters Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Patricia, I love their products too.
      Thank you for visiting my blog. I will check out yours. :)

      Delete
  12. I use their apricot scrub and it's really great

    www.anightinnyc.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. That health care brand is very good! I've tried it before and really like it!


    obagi nu derm starter kit

    Thanks
    Alison Clarke

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to comment, I really appreciate it.
With Love,
Claudia Persi