Wednesday, June 05, 2013

DIY ANTI CELLULITE SCRUB

Hi beautiful ladies. How is everyone's week going? Today, I wanted to share with you another DIY beauty tip that I love. Another scrub, this one will not only leave your skin super soft, but it will help fighting cellulite. Yes, you heard it right, this will help you tighten your skin and reduce the appearance of cellulite. 
I 've been using this scrub for a while now to make my skin nice and smooth, I wasn't expecting any results on getting rid of cellulite, but I've already notice a change in my skin.

This is what I use from my kitchen:
 
- 1 cup ground coffee
- 1/3 cup olive oil (enough Olive Oil to make a dry paste)
 You can always replace olive oil with almond oil if you prefer.
  
Mix ingredients together and apply it in warm shower using wide, circular motions for several minutes. Rinse off, pat skin (don't rub). My skin is so soft at the end of this scrub that I don't apply any lotion at the end, but if you want you can always apply your favorite moisturizer. I feel energised and more refreshed after using this scrub. Love it!!!:)
Don't forget to store your scrub in an air-tight container for storage.




 
***If you have sensitive skin it's always a good idea to do a patch test. If you're allergic to any of the ingredients either substitute them for something else, or just avoid it completely.***

I hope you enjoy this delightful scrub. Let me know how it works for you.
Don't forget, stay healthy and love your body no matter what size you are. :)
 
Claudia

47 comments:

  1. Acho que vou experimentar ;)

    Bjs

    http://minarasnudda.blogspot.pt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Experimenta vais ver vais adorar.:)

      Delete
  2. Hi Claudia! I just want to let you know I nominated you for a Leibster Award. Hope you're doing well! And I shall try this DIY scrub!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mae thank you so much for the nomination. I am so happy!:) I will try to respond and will let you know for sure when I do.:)

      Delete
  3. Muito interessante este post,gostei...e funcionou mesmo contigo?é que isso tem quase aparência de mousse de chocolate :P

    Beijinhos*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu ja faco ha algum tempo depois de ter tido a minha bebe apareceu me mais cellulite, nao porque engordei muito durante a gravidez e depois da gravidez tambem sem fazer dieta perdi tambem logo o peso extra mas claro o corpo nunca fica na mesma, por isso eu gosto imenso deste scrub nao so deixa me a pela super macia e lisinha como deixa a mais firme e ajuda a reduzir a cellulite.:) 90% das mulheres tem celulite nao magras, mais gordinhas... ate as celebridades mais lindas tem por isso nao ha assim muito que possamos fazer se nao comer o mais saudavel possivel beber imensa agua e exfiliar a pele. A mim ja noto uma pequena diferenca. :) Todas as semanas faco este exfoliante para a ajudar.

      Delete
    2. hehehe mousse de chocolate. So tu mesmo! Nao me digas que tambem gostas de mousse de chocolate. Eu adoro tudo o que tenha chocolate. :)
      Jokas para ti

      Delete
  4. O aspecto é delicioso!! :)
    Só depois li para que servia ... deve ser um dois em um, porque se diminui a celulite, também deve ser um optimo esfoliante.

    Beijinhos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Isa. :) Adoro este exfoliante pois nao seixa so a pele super macia mas tambem ajuda a combater a cellulite e deixa a pele mais firme. :)

      Delete
  5. so fine

    http://newlifewithfashion.blogspot.com/2013/06/481-strips-again.html

    ReplyDelete
  6. Heyy... Gud idea... My mum has this problm, im going to suggest ur tip to her....

    beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ya let me know how it goes for her. :) This is a problem with many many woman from different shapes and sizes, even celebrities have it. 90% of woman have it.

      Delete
  7. Vou experimentar! :D

    Beijinhos
    http://simplicity-in-pink.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Experimenta Marcia eu adoro. :)Depois diz qualquer coisa.

      Delete
  8. Thanks for sharing this Claudia. I have been looking for ways to improve my cellulite and this scrub looks brill. I am definitely going to try it, I will let you know how it goes. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I got this tip from one of my friends many years ago, she's an esthetician:) After having a baby I got more cellulite like many woman. It's no fun. 90%of woman have it and even the celebrities have it so we can only try to improve it and help not get anymore.

      Delete
  9. Really interesting post will definitely have to try
    Be sure to share some love on my Cheers and Comos Photography Page by liking it here https://www.facebook.com/CharmaineSylviaPhotography?ref=hl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Charmaine. For sure I will. I will check out your facebook page. :)

      Delete
  10. It looks really nice, so we will try it.
    Thank you for sharing your beauty tips.
    Kisses

    ReplyDelete
  11. This looks cool! How did you find out about it?

    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. I got this tip from one of my friends many years ago, she's an esthetician:)

      Delete
  12. olá claudia! Já resolvi o problema dos comentários. Obrigada pelas palavras simpáticas e por seguires :3 beijinhos !

    http://when-it-falls.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. De nada gosto tambem de ajudar se conseguir. :) Ainda bem que ja conseguis te pois assim as tuas seguidoras puderam comentar no teu blog. :)

      Delete
  13. http://uma-vida-percorrer.blogspot.pt/2013/06/jh2.html

    Desafio :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada por teres visitado o meu blog.

      Delete
  14. Olá Claudia.
    Muito obrigado pelas visitas e comentários carinhosos la no blog. Tenho andado um pouco atrasada nas visitas devido ao curso de informática que estou a fazer. Adorei esta ideias e tenho de experimentar.
    Muitos beijinhos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De nada Lena eu adoro o teu blog por isso e sempre um prazer ir visitar te. :)Experimenta vais ver vais gostar. :)
      Jokas

      Delete
  15. Oi Claudia!
    A Cristina Landi 'e minha irma. Ela tem postado no meu blog toda semana. Por enquanto ela ainda nao tem blog, mas quem sabe em breve! Otima ideia neste post, tenho que experimentar! Bom domingo!
    Beijos
    Quiqui

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhh olha que giro Quiqui. :) Diz ola a tua irma entao. Ele segue me mas eu nunca vi o blog dela agora percebo. lol Quem sabe ela tambem nao queira comecar o seu blog, ate poderiao trabalhar as duas. :)
      Jokas as duas

      Delete
  16. hey,

    I nominated your beautiful blog for a liebster award!
    check it!

    Kisses,
    beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sooooo much Pooja I am so happy you did. :)
      I will answer as soon as I can. You made my day!
      Kisses

      Delete
  17. Amiga... :)
    Mais um post super útil e fantástico!
    Parabéns adorei!
    Agora que estou de férias acho que vou testar :)
    Obrigada pelo teu comentário!
    É sempre bom receber a tuavisita no blog!
    :)
    Vamos falando!
    Agora estou commuito mais tempinho.. quem sabe e falamos no Skype? ;)

    Beijinhos grandes*

    A chuva finalmente deu tréguas hoje...**

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada, es uma querida!
      A serio e um excelente exfoliante e tambem ajuda a deixar a pele nao so super macia mas tambem mais firme. :)
      Temos que marcar encontro. Ai tenho vergonha hehehe
      Jokas

      Delete
  18. Hi Claudia!

    Oh, this is interesting, I like the idea of scrubbing coffee on my face, maybe it will help 'wake up' my skin too!

    Love,
    Silvia
    http://myfifthavenue.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's an awesome exfoliator. I love it!!! And yes it does wake you up. :)
      Plus it helps with cellulite on our legs.
      Thank you so much for visiting my blog.

      Delete
  19. Adorei a dica
    Amiga te mandei um email
    beijos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Luci e Iris. Eu vou em breve publicar o vosso post. :) Beijinhos e mais uma vez obrigada espero que gostem depois digo quando estiver live. :)
      Jokas

      Delete
  20. Adoro! Já uso há imenso tempo :)
    xoxo

    http://junisstile.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  21. So simple, thanks for sharing, xoxo.

    ReplyDelete
  22. Awesome!thanks for sharing!:)

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to comment, I really appreciate it.
With Love,
Claudia Persi