Friday, January 17, 2014

DIOR PLAZA 579

Photography by Claudia Persi.

On my last trip to New York City, I've purchased this gorgeous hot pink nail polish at Saks Fifth Avenue. The quality of the Dior polishes is amazing and their applicator brush is just perfect, it comes in a really nice shape making it easier to apply.
Do you remember the last post I did about my favorite cruelty free nail polishes? Check it out here if you like: http://claudiapersi.blogspot.ca/2013/11/10-favorite-cruelty-free-nail-polish.html 
Since doing a little more research on animal testing, I am a lot more careful when it comes to buying beauty products, I already banned a lot of my favorite brands because unfortunately some of them still test on animals and I do not support animal testing, no matter how much I love the product. Regarding this nail polish, I contacted Dior and they told me their products are not tested on animals, which made me really happy because I am a big fan of their makeup and perfumes, but I am still not 100% convinced. Why are they not on the PETA's list as a cruelty free company? I will try to contact them to get a sure answer about animal testing. I will get back to you on that, so stay tuned.
Have a great weekend everyone!
 Claudia

57 comments:

  1. Replies
    1. Obrigada Sonia, tambem adoro agora vou ver se consigo a resposta com respeito a esta companhia. :) beijinhos

      Delete
  2. very pretty....love this pinkkkkkk
    keep in touch
    www.hairfashionbeautyblog.blogspot.in

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kriti, I will visit you soon today. :)

      Delete
  3. Really!!!! They are crualety free.. I don't know that
    I like that color
    I am inviting you to enter phone covers giveaway
    http://www.beingbeautifulandpretty.com/2014/01/spice-up-your-phone-giveaway.html?m=0
    Kisses
    www.beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pooja I am still not 100% sure, as soon as I get a sure answer I will make sure to let everyone know on a next cruelty free post. :) Thank you so much for visiting me. :)

      Delete
  4. adoro a cor, é mesmo muito bonita! Também sou contra o facto de a maquilhagem ser testada em animais, é algo demasiado cruel. Tenho de fazer uma pesquisa sobre as marcas que fazem isso, para deixar de usar! :)
    beijinhos*
    http://rosemary-world-blog.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada querida, ainda bem que tambem es contra. Agora estou para ver se a Dior e a Chanel realmente sao marcas cruelty free. Eles dizem que sim porque o product final nao e testado nos animais mas por vezes os ingredientes sao e isso ainda nao sei uma resposta ao certo.:( Nao te esquecas de ver os meus posts de cruelty free tenho varios onde podes ver as marcas que testam e as que nao testam. :)
      Beijinhos

      Delete
  5. I love this color Claudia, it makes me yearn for Spring!

    I love that you won't just take their word for it and need to be 100% certain that what they are claiming is true, good for you!

    Happy Friday!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Silvia, I love this color and the quality of the Dior nail polishes is just awesome. :) I am still trying to find out if this brand is 100% cruelty free or not. NOt very easy.:(

      Delete
  6. Nunca experimentei vernizes das marcas de luxo (Dior, Chanel, etc), mas hei-de comprar um um dia! xD

    ReplyDelete
  7. que cor tão bonitaa :)

    http://thisisbeautydream.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Thank you so much, hope you visit again and join in if you like.

      Delete
  9. Adoro completamente *-*
    Adoro rosaaa ♥

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Obrigada minha querida. Sempre tao bom ver te por aqui.

      Delete
  11. Wonderful colour!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, I am loving your blog. Hope you visit me again.
      Take care

      Delete
  12. Essa cor é fabulosa! Continuação de bom fim-de-semana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigado Helena, Adorei o teu ultimo post e as fotos estao maravilhosas.
      Beijinho

      Delete
  13. Lovely colour! :)

    pepitkagarden.blogspot.com - enjoy :)

    ReplyDelete
  14. What a gorgeous shade of pink! I wish my nails looked as gorgeous as yours xxxx

    ReplyDelete
  15. Bem, a cor é mesmo chique ;)

    R.: eu como estudo só ao fim-de-semana é que estou em casa. Mas também tenho gatos e sei o que é isso de se ter que limpar todos os dias ;p para além de que o meu pai e irmão não têm cuidado com nada... Por isso sobra sempre para mim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada Mariana. :) R: Ai os homens, eu por aqui tenho sorte o meu e bem arrumadinho e limpinho.

      Delete
  16. Hey Nİce blog!I like your nail.
    do you wanna follow each other?
    http://www.sinemspinkdiary.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much I will visit your blog soon.
      Take care

      Delete
  17. Obrigada, minha querida *.*
    Ainda que não seja grande fã de rosa, este é mesmo giro. Fica mesmo bem nas unhas

    Um grande beijinho e bom fim-de-semana*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambem nao sou louca por cor de rosa mas este adorei. :)
      Resto de bom fim de semana

      Delete
  18. que cor fantástica *_* nunca experimentei dior

    ReplyDelete
  19. A cor do verniz é tão bonita!!

    Bom fim de semana querida,
    Inês de Castro
    http://fashiongetsfierceblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Great colour!

    http://initialed.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) You have a lovely blog too, hope you visit again.

      Delete
  21. Gіve yourself tɦe chance to start a new life filled with healthy habits.
    ɦow mɑny times ɦave you beеn highly motivated tߋ lose weight.
    Օthers, on the other hand, do it so tҺat thеy ϲould hаve healthier aոd energetic
    bodies.

    Have a look at my web blog: How To Motivate Yourself To Lose Weight

    ReplyDelete
  22. Adorei a cor! Eu também fico mesmo desiludida com algumas marcas por ainda testarem em animais! :(

    beijinho
    Tic-Tac Living

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tao bom saber que tenho aqui meninas como tu que se preocupam com estas coisas. Para mim e super importante nao comprar mais marcas que ainda testam em animais. estou a ver se consigo uma resposta da Dior para ter a certeza que nao testam.
      Beijinho grande

      Delete
  23. Follow back darling, for GFC and blogovin.Kisses.
    http://prettytendency.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  24. Im fan of the Chanel Lotuns Rouge! :)

    ReplyDelete
  25. Such a lovely Color Claudia! It looks gorgeous on your complexion <3
    Love Nilu Yuleena,
    from
    BIG hair LOUD mouth BLOG
    BIG hair LOUD mouth FACEBOOK page
    BLOGLOVIN

    ReplyDelete
  26. É mesmo verdade Cláudia! Os vernizes da Dior, além das cores muito bonitas, têm durabilidade e são mega fáceis de aplicar! Essa cor é bastante primaveril e faz-me lembrar a nova colecção de Primavera 2014 em beauty da YSL.

    <3

    ReplyDelete
  27. The quality is outstanding and the pink is so sweet.

    http://www.thefashionstirfry.com

    ReplyDelete
  28. Adoro estas cores. Para além de serem alegres, são também sexys e femininas. =)

    Um beijinho, Andreia. ♡
    http://pontofinalparagrafos.blogspot.pt

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to comment, I really appreciate it.
With Love,
Claudia Persi